duminică, 10 octombrie 2010

EXPOZITIE MIHAI GRECU LA SLASH GALLERY

Tacere, tacere, tacere, adica patru luni de tacere, dupa care e tot mai greu sa resuscitezi un blog, care probabil a fost decretat mort.. Incep cu cateva evenimente culturale la care am participat si pe care n-am apucat sa le anunt la timp, dar lumea avizata a stiut si a participat oricum...

Scurtmetrajele lui Mihai Grecu au meritat din plin cea mai mare atentie:
Expozitia a avut loc la SLASH GALLERY (imi place numele..), in 7 octombrie, intre orele 19-21 (cu asta am respectat traditia locala, unde toate evenimentele sunt anuntate dupa ce au avut deja loc..). Expozitia a cuprins sase scurtmetraje de arta, iar fiecare dintre acestea a avut , in opinia mea, ceva apocaliptic, in special cel mai recent, din care e extras imaginea de mai sus, CENTIPEDE SUN (2010). Peisajul real ce sta la baza speculatiei imagistice din acest film este regiunea Altiplano din Chile, iar mie unul mi-a amintit de filmul lui Houellebecq dupa propriul sau roman, Posibilitatea unei insule, un decor potrivit fie cu inceputul fie cu sfarsitul omenirii. Colajele sunt spectaculoase, maniera de abordare,profund originala, iar dupa vizionarea celorlate scurtmetraje, se observa stilul deja constituit al regizorului. Celelalte scurtmetraje in care am detectat elementul apocaliptic au fost IRIDIUM (2006)-pe care eu l-as fi intitulat Fata care a adus sfarsitul lumii (e drept, mai prozaic) si SOMAN (2005), ale carui imagini par fragmente dintr-o apocalipsa virala, dar asta fiind doar o extensie a propriilor obsesii, filmele fiind mult mai mult decat atat. Scurtmetrajele au fost prezentate la expozitii prestigioase din Franta, Spania, Coreea de Sud, Canada, Norvegia, Elvetia etc.

Mihai Grecu (n. 1981) e un artist roman care a absolvit Facultatea de Arte din Cluj, stabilindu-se apoi  in Franta, unde si-a continuat cercetarea la Fresnoy Studio of Contemporary Arts. Scurtmetrajele sale denota nu doar o excelenta stapanire a mijloacelor tehnice, ci si o transgresare a lor in sens poetic si pictural.

Niciun comentariu: